Regeneraja DPF Chorzów

Zasada działania i rodzaje filtrów.


DPF najczęściej stosowane rozwiązanie w samochodach z silnikiem diesla.

Filtr potrzebuje wysokiej temperatury do dopalenia cząstek stałych sadzy oraz popiołu . Często umiejscowione są blisko silnika w celu szybkiego osiągnięcia temperatury dopalania sadzy.
Dzięki filtrowi znacznie mniej zanieczyszczonych cząstek przedostaje się do atmosfery.
Dpf w zależności od marki i modelu samochodu posiada własny mechanizm regeneracji . Po zapełnieniu go sadzą dochodzi do wymuszonego podniesienia temperatury spalania.
Filtr Dpf wymieniany jest rzadko w zależności od stanu technicznego silnika, samochodu i stylu jazdy potrzebuje regeneracji lub wymiany w specjalistycznym serwisie po przejechaniu 140-200tyś.km.

FAP potocznie nazywany filtrem mokrym ,rozwiązanie francuskie tego typu stosowane jest najczęściej w samochodach marek:

Renault ,Citroen,Peugeot ale korzystały z tego typu rozwiązania koncerny Ford ,Volvo Mazda oraz współpracujące z Renault Dacia i Nissan . Nielicznie pojawiły się na wyposażeniu koncernu Volkswagen.
Filtr Fap w odróżnieniu od Dpf wymaga stosowania specjalnego dodatku do paliwa . Powoduje on ,że nagromadzona wewnątrz sadza spala się w znacznie szybciej niż w filtrach Dpf. Dzieje się tak za sprawą specjalnych właściwości płynu,który doprowadza do spalania zanieczyszczeń w znacznie mniejszej temperaturze .Filtr Fap tak jak Dpf po pewnym czasie ulega zapchaniu .W tym przypadku regeneracja filtra lub wymiana powinna odbyć się przy przebiegu 80-180 tys.km

Regeneracja filtra cząstek stałych DPF FAP


Advanpure emission cleaning wykorzystuje sprawdzony opatentowany proces technologiczny usuwania sadzy nie naruszając powłoki filtra . Jest to proces przywracania sprawności filtra,który polega nie tylko na przeczyszczeniu ale odbudowie powłoki odpowiedzialnej za prawidłowa prace filtra .Przebieg jest zgodny z normami ,procedurami przewidywanymi przez producentów,dzięki czemu filtr odzyskuje sprawności 99%.

Proces regeneracji


Po jego demontażu i otwarciu filtra dokonujemy weryfikacji rdzenia filtra w celu zakwalifikowania filtra do procesu regeneracji. Jeżeli nie otworzymy filtra cząstek stałych nie jesteśmy pewni czy filtr nie został uszkodzony w stopniu uniemożliwiającym dalszą procedurę regeneracji filtra .
Weryfikacja monolitu polega na sprawdzeniu czy filtr nie jest uszkodzony mechanicznie, popękany,przepalony, zapchany przez chemie i inne substancje.
Następnie Filtr poddawany jest wielogodzinnym procesie regeneracji w specjalny piecu indukcyjnym sterowanym komputerem, następnie monolit zostaje oczyszczony z popiołu uzyskanego w procesie wypalania sadzy.

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Filtr montowany w układach silników wysokoprężnych i benzynowych. Oczyszcza spaliny z pozostałości sadzy i popiołu. Stosowany w silnikach samochodowych od 1996 roku.

BUDOWA Filtra cząstek stałych

  • Filtr Dpf, Fap zbudowany jest ceramicznego rdzenia, w którym znajdują się bardzo zagęszczone kanaliki ułożone względem siebie równolegle, każdy kanał jest zamknięty na przemiennie od strony dolotowej i wylotowej, dzięki czemu spaliny zmuszone są do pokonywania porowatych warstw kanałów wlotowych, by przedostać się do kanałów wylotowych, na których zatrzymują się cząstki sadzy.

scroll up